Pregnancy Adventure | Moja prva trudnoća


Dan kada sam zasigurno znala da sam u drugom, kako ljudi kažu, blaženom stanju je dan kada mi se svet okrenuo naglavačke milion puta, ali naravno u pozitivnom smislu. Trudnoća je etapa u kojoj se svake nedelje dešavaju nove stvari i baš kad se naviknete na sve i mislite da je to to, eto nove stvari na koju morate da se navikavate. E, to je (ne)magična stvar u vezi trudnoće.

Kako sam saznala da sam trudna?
Moram da kažem da mi je oduvek bilo čudno da osoba koja je trudna ne primeti da je trudna i da meseci prolaze, a da ona nije svesna šta joj se događa jer simptomi su tu i oni govore i pokazuju. Međutim, dešava se i to i ja sam jedna od tih osoba. Jednostavno, sve se tako složilo da ne posumnjam uopšte u tu mogućnost, ali kada mi je na poslu pozlilo bilo je jasno da se nešto događa, a kolege su nagađale i govorile da sam zasigurno trudna što su testovi trudnoće, a kasnije i ginekolog potvrdili.

Simptomi
Kao što se zna, prvi simptom trudnoće je izostanak menstruacije, a kasnije slede mučnina, umor, povećano mokrenje i glad. U nastavku ukratko možete pročitati kako sam ja prošla sa ovim simptomima, a u trimestrima malo opširnije o tome.

Izostanak menstruacije: kada sam primetila izostanak već sam ušla u drugi mesec i posumnjala sam na trudnoću, ali opet kašnjenje 'crvenkape' sam pripisivala prehladi ako je to ikako moguće sve dok mi nije pozlilo na poslu kao što sam gore napisala.
Mučnina: na svu sreću nisam imala mnogo mučnina. U celoj trudnoći sam možda jedno četiri, pet puta povraćala što je meni posebno drago jer je ukus povraćke zaista grozan, a i kako da ne bude?
Umor: ovo je jedan od prvih simptoma koji me je zadesio i prosto je neverovatno koliko umorno sam se osećala i koliko mi se spavalo. Znači, oči su mi se same sklapale i sa umorom sam se borila ponekad pijuću guaranu, naravno, sve dok nisam otkrila zašto sam zapravo toliko umorna gde sam istog trena prestala da je pijem.
Povećano mokrenje: ovaj simptom mi je nešto kratko trajao, ali posebno me je nerviralo jer se izražavao u sred noći što je rezultovalo time da se budim, ali na svu sreću lepo sam nastavljala san.
Glad: drugi najizraženiji simptom je definitivno ovaj, a možda i najgori jer sam non-stop bila 'gladna'. Čak i posle obroka sam osećala glad, ali nisam mogla da jedem jer sam bila sita. Uh, malo je komplikovano.

I trimestar: do 13. nedelje
Mučnina i želja za hranom: mogu reći da mi je prvi trimestar prošao sasvim okej. Imala sam mučnine, ali ne često i što je najbitnije nisam toliko povraćala iako mi je bilo muka. Ono što mi je izazivalo mučninu je mix zdrave hrane (ne znam tačan naziv) čak i kad sam samo pomišljala na to što je zaista bilo grozno. Najčešće sam mučninu osećala na prazan stomak tako da prvo što sam radila čim bih se probudila je unošenje hrane. Kiseli krastavci mi se nisu jeli kako to obično biva u trudnoći, međutim, čips sa čilijem jeste. Ono što sam pogrešila je to što sam se penjala na kulu gde je vazduh drugačiji čim sam ga pojela, a rezultat je naravno povraćanje. Posle toga mi na pamet nije palo da ga ponovo jedem. Što se tiče ostale hrane, nisam imala neke posebne želje. Mogla sam da jedem sve osim tog mixa, a ono što mi se najviše tražilo ćete moći pročitati u drugom postu.

Hormoni su jedan deo trudnoće i bilo je dana kada su me baaš hvatali jer sam nekad bila poprilično besna i sve me nerviralo, a nekad dosta emotivna i mogla sam da plačem kao kada sam po prvi put čula otkucaje bebinog srca.

Snovi: ono što sam primetila u ovom trimestru, a za šta nisam sigurna da li je baš povezano sa trudnoćom su snovi. Ja sam redovno svake noći sanjala, a snovi su isključivo bili strašni. Bilo je tu ubistava, poplava, izmišljenih čudovišta, svačega. Ako neko zna više o ovome da li je nekako povezano sa trudnoćom volela bih da mi napiše u komentaru.

Povećanje stomaka: još nešto što želim da napišem za ovaj trimestar je povećanje stomaka. Meni je zaista bilo čudno jer sam oduvek imala ravan stomak i kad sam ušla u 12. nedelju smatrala sam da mi je stomak prevelik, ali to je tek bio početak i sada kada uporedim stomak iz 12. i recimo 30. nedelje, to je zaista velika razlika. Uglavnom, u outfitu College Girl ako ste baš zagledali slike mogli ste primetiti na trećoj slici kako mi nazire stomak. Tad sam bila u 9. nedelji trudnoće. Što se tiče kilaže, u ovom trimestru sam izgubila dva do tri kilograma, ali sam ih kasnije povratila.

II trimestar: od 14. do 27. nedelje
Aktivnost: kada sam stupila u drugi trimestar, umor je znatno oslabio tako da sam više vremena provodila aktivno. Išla sam u šetnje jer je to jedino što sam mogla da radim. Trčanje i vožnja bicikla nikako nisu dolazili u obzir, međutim ono što mi je najteže palo je prestanak igranja tenisa. Ono što sam još radila je igranje uz muziku (nisam mogla da odolim) i vežbe za trudnice.

Odeća: kako je trudnoća odmicala tako mi je i stomak rastao, a samim tim nisam više mogla da nosim neku svoju odeću. Nije je bilo mnogo jer sam većinu mogla da obučem tako da sam smatrala da nema potrebe da kupujem trudničku. Ono što mi je išlo u prilog je to što je bilo toplo vreme pa sam mogla da nosim haljine jer su bile najkomotnije. Na blogu možete videti Baby Pink Blush, Negro Noir i Waikiki (uskoro) outfit postove. Uglavnom, u ovom trimestru sam povratila svoju težinu i ugojila se još pet.

Ostali simptomi koje sam imala su curenje krvi iz nosa i zaboravnost i to baš u velikoj količini. Krv mi je išla samo dva puta ali pomalo tako da to nije bilo strašno, ali zato nisam mogla da verujem koliko sam mogla da zaboravljam s obzirom da sam detaljista i da pamtim baš sve. Ovo je u početku za mene bio mali šok dok se nisam privikla na to da zaboravljam, haha. Oticanje listova i stopala me takođe nije zaobišlo tako da sam se susrela i sa time. Znači, stopala su mi toliko otekla da nisam mogla da obujem nijedne patike koje posedujem. Na svu sreću problem sa strijama nisam imala jer sam posle svakog tuširanja mazala Wonderland losion ili Nikel ružino mleko za telo dok priča sa celulitom nije ista tako da jedva čekam da krenem da vežbam.

Pokreti bebe: u petom mesecu sam prvi put osetila bebu kako se pomera iako nisam skroz bila sigurna da je to ona zapravo. U narednim mesecima mi je već bilo jasnije kada udara i šutira jer su ti udarci bili jači i lako su mogli da se prepoznaju. Beba je bila veoma aktivna, pogotovo ujutru, a ginekolozi su jedva uspevali da je pregledaju preko ultrazvuka jer se uvek pomerala.

III trimestar: od 28. do 40. nedelje
Dah i gorušica: ulaskom u treći trimestar sam počela da gubim dah tako da sam mnogo teže pričala. Nemojte da vas ovo brine jer je sasvim normalno, ali da ponekad nervira stoji potvrdno jer sam morala pauze da pravim. Gorušica mi se takođe javila, ali nisam mnogo patila zbog nje. Pravila mi je društvo tri, četiri noći i borila sam se sa njom tako što sam spavala na više jastuka. Ovaj simptom me posebno nervirao jer sam osećala gorak ukus i nisam mogla da spavam.

Sređivanje doma: ono što me izuzetno iznenadilo je želja za sređivanjem doma što se ispostavilo sasvim normalna stvar u trudnoći zvana sindrom gnežđenja. To znači da želite da sve bude uredno i čisto kada beba dođe. S jedne strane je odlično jer će sve biti detaljno čisto, ali s druge i nije tako sjajno jer može da se izazove prevremeni porođaj.

Još simptoma: sredinom trimestra sam počela da se osećam kao prava trudnica jer mi je kretanje postalo otežano i kretala sam se znatno sporije zbog sve dobijene težine. Trudnički rečeno, počela sam pomalo da se gegam sa dobijenih još dva kilograma. Pored toga, ponekad sam osećala bol u leđima, a krajem trimestra su mi se javljali i grčevi na butini zbog pritiska bebe. Ovo mi je definitivno bilo najgore jer je grč mogao da se pojavi bilo kad i bilo gde. Što se tiče stomaka on je sada već intenzivno rastao jer se beba sve više i brže razvijala. Pošto sam već kod rasta onda moram i da napomenem da su mi kosa i nokti zaista brzo rasli.

Moguće da sam zaboravila nešto, ali to bi bilo to što se tiče moje trudnoće. Nadam se da sam nekome pomogla i dala uvid u to kako izgleda. Po mom mišljenju, trudnoća nije samo med i mleko već ima i trenutaka koji su ravni paklu. Međutim, to sve, a i sam porođaj se zaboravi kada ugledate svoju bebu. To malo slatko stvorenje koje ste nosili toliko dugo u stomaku.

Da li imate vi iskustva sa trudnoćom?
_______

25 comments:

  1. Kako ja volim da čitam postove trudnica i o bebama, ali i da slušam razne videe. To mi je nešto zaista divno jer vidi se ta velika ljubav i osjećaj majčinstva. Mnogo mi je drago što si podijelila iskustva sa nama. Radujem se budućim postovima ❤❤❤

    I follow you: Visit and follow ----> Marija's blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago zbog toga. Hvala ti mnogo, Marija. <3

      Delete
  2. Super post i zanimljiv blog. :)

    Tek sam napravila blog i bilo bi mi drago da me posjetiš. Ako želiš da se zapratimo, javi mi na mom blogu:
    Carstvo zapisanih misli

    ReplyDelete
  3. Iako sam još mlada za te stvari, smatram da je jedna od najvećih sreća u životu upravo dete. Deluje tako ljupko, slatko, mekano i sićušno. *--* Baš mi je drago što si napisala nešto na ovu temu, interesantno je.

    My blog: Ana's blogger life

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slažem se sa tobom jer si skroz si u pravu. <3 I meni je drago što si pročitala post. :)

      Delete
  4. Veoma interesantan post, draga. Drago mi je da je sve dobro kod tebe, ali koliko god trundoća imala dobre stvari, ima i onih loših.

    Ako imaš vremena pogledaj moj blog Adda's life, i ne zaboravi da pogledaš moj zadnji post Quotes - August & September.

    ReplyDelete
  5. Jako interesantan post! Trudnoća je za neke žene zaista blaženo stanje, a za neke druge užasno stanje :D moja mama nije imala nikakvih problema u trdnoći, samo je kao što si rekla bila jako umorna.

    Pismo mojoj anksioznosti: moonstears

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naravno, sve to je individualno i zavisi od osobe do osobe.

      Delete
  6. Super post.Rado te citam samo tako nastavi ☆
    https://kraljicadrameblog.wordpress.com/2017/10/05/jesen-u-mome-sokaku/

    ReplyDelete
  7. Inače ne volim ovakve tipove postova,ali sam ovaj sa užitkom čitala.Još sam mlada za takvo nešto,ali ovo mi je tako simpatičnoo!♥

    Bella Place.

    ReplyDelete
  8. Predivan post, baš si ga lepo napisala i dopada mi se kako si sve raspodelila i napravila kontekst, vidi se da si se potrudila. Zaista interesantna tema, uživala sam čitajući ovaj post. Sve pohvale, draga! ♡♡♡
    P.S. Da li si se porodila i kako je sve prošlo? Da li ćeš pisati poseban post o porođaju i kako je on protekao?

    ReplyDelete
  9. Wonderful post, love it! ♥
    Maybe follow for follow? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Wonderful post, love it! ♥
    Maybe follow for follow? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Nice post!
    Thanks for the comment and I´m following ;) please follow me back
    Coco and Jeans by Marisa x My Instagram x My Bloglovin

    ReplyDelete
  12. Odličan post! Želim ti puno sreće. :)

    Ako želiš da se zapratimo, javi mi na mom blogu:
    Shoot for the stars
    Visit me at: starshinebeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Ajme ovo je tako slatko! Baš mi je drago što djeliš svoje iskustvo sa nama jer nikada prije nisam ovako nešto čitala na bloggeru a stvarno je zanimljivo!

    Felizhanna.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Post je mnogo zanimljiv. Zapratila sam tvoj blog ako želiš uzvrati.

    medinabeslagic.blogspot.ba

    ReplyDelete
  15. Great post!!!!
    Thank you for sharing with us these your memories *-* it's beautiful!!!

    | xoxo Donatella ♡ www.discoveringtrend.blogspot.it |

    ReplyDelete
  16. Jako interesantan post!Hvala što si ga podelila sa nama.

    I am following you,
    Visit my new blog,
    it would mean a lot to me;
    xoxomiss-flower.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Publicação muito interessante!
    Obrigado por compartilhar isso.


    Eu estou seguindo você,
    Siga meu blog.

    https://glamour-02.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
  18. Iako još uvijek nisam došla do tog stepena, jako me zanima , jer planiram u budućnosti naravno imati djecu i strašno volim djecu :) Odličan post za znati šta te možda čeka nekad u budućnosti. A to su i "slatke muke". :)

    ReplyDelete

Hvala na odvojenom vremenu i vernom čitanju. Nadam se da vam se ovaj post dopao, a mi se čitamo u sledećem postu. 💫